Brev:
Simon græder
13. november 2006
Alder:
3 mdr.
Simon græder
Hej Helen
Vores lille Simon er begyndt at græde...
Det startede igår Søndag og indtil da har det kun været lidt små klynken ellers er han utrolig nem at stille tilfreds.
I går blev det anderledes.
Det var 2 perioder på ca. en times varighed, en om formiddagen kl. ca. 9 og en til aften kl. ca. 7. Han græd hjerteskærende med tårende trillende ned af kinderne og helt rød i hovedet af gråd.
Mig og min kone blev totalt frustreret og kede af det, for det var første gang han virkelig skreg med sine lunger fulde kraft og var helt utrøstelig. Vi aner ikke hvad der kan være galt, men måske har du et par forslag.
Om morgenen faldt han til ro efter ca. en time og kunne så samle sig om at få bryst ved sin mor. Om aftenen holdt han op med at græde, mens han var i bad og lidt, når han blev båret på mors arme.
Han ville på ingen omstændigheder ned at ligge, så skreg han endnu mere. Mor tilbød ham bryst mange gange i forskellige stillinger, men ikke tale om at han ville spise. Til sidst fald han i søvn i mors arme og sov normalt herefter.
Han spiser kun mors bryst og fik en lille smule kogt vand på en ske i går. (det plejer han at få tilbudt hver dag)
Har du et bud på hvad der kan være galt og hvad vi kan gøre for at undgå at kan græder sådan, eller hvordan vi kan trøste ham bedst, hvis det ikke han være anderledes.
En af mine venner sagde at det er noget som opstår når børn er omkring 3 måneder gammel og er en del af udviklingen at de kan have disse skrige perioder.
En anden ven sagde at det kunne være at han har tryk i ørerne eftersom han ikke vil ned og ligge.
Simon har lige været forkølet med snot i næsen og puds i øjnene. Det er nok en uge siden at han er kommet over det, men om morgenen har han stadig lidt snot i næsen.
Han har ikke feber og virker ikke syg...
Han er ellers glad og smiler og spiser som han plejer. Han prutter lidt ind i mellem, men det virker ikke som om han har store mave smerter og han trækker ikke unormalt benene op under maven.
Så lidt gode råd til nye forældre er velkommen :o)
Med venlig hilsen
Alan