Brev:
Hård afføring, kostplan og amning
4. december 2003
Alder:
5 mdr.
Hård afføring, kostplan og amning
Hej Helen.
Nu har jeg brug for din hjælp og vejledning igen.
Min datter på snart 5½ måned er begyndt at få hård afføring, og det lader også til, at hun ikke rigtig kan komme af med det. Hun begynder at græde, når hun presser for at få det ud, og nogle gange kommer der en hård kugle ud.
Hvad skal jeg gøre for at hjælpe hende? Er det ikke for tidligt, at give hende sveskemos og hvor meget af det skal hun have?
Med hensyn til hendes kostplan ser den p.t sådan her ud:
Morgen: ammet fra begge bryster.
Sover 3 timer indtil frokost.
Frokost: risgrød med frugt og tilbydes bryst.
Eftermiddag, tilbydes bryst.
Aftensmad grønsagsmos, tilbydes bryst
Aftenputning, tilbydes bryst.
Jeg er i tivl, om jeg SKAL tilbyde hende bryst ved hovedmåltider som f.eks. frokost og aftensmad, da jeg har læst i en bog, at det erstatter en amning hos mig. Skal jeg det, og tror du hun får nok væske fra mig?
Jeg vil gerne stoppe med at amme nu her når hun nærmer sig de 6 mdr. men hvordan gør jeg det? Hvor ofte skal hun tilbydes flaske, når jeg stopper med amningen?
Grøn Allomin har jeg også hørt skulle hjælpe, men da jeg bor i udlandet, er det lidt svært for mig at finde noget tilsvarende.
På forhånd tak for dit svar, som altid er til stor nytte :0)
Annemor