Brev:
Mad og lure, 9 måneder
26. november 2006
Alder:
9 mdr.
Mad og lure, 9 måneder
Hej Helen
Så er mit medlemskab endelig blevet fornyet. Du får lige hurtigt nogle oplysninger. Jeg har en dejlig søn på 9 måneder. Han kravler, rejser sig op af tingene, og går langs møblerne. Han vejer 9,7 kg og er 75 cm lang. Så en god sund dreng. Han er glad, nysgerrig, meget aktiv, ja, en dreng med stort D.
Han er meget oral. Alt kommer i munden og skal suttes på, hvilket jo er ganske normalt, men jeg syntes det er ved at tage overhånd. Når han skal spise er der konstant en finger/ hånd i munden på ham, hvilket resulterer i et værre svineri. Han er smurt ind i mad fra top til tå.
Jeg ved at det følger med alderen, men må jeg begynde at opdrage på ham. Sige nej og fjerne hans hænder eller skal jeg lade ham gøre det?
En anden ting er hans pludselige undersøgen af rugbrødsbidderne. Han har fået rugbrød i et par måneder nu, så han er vant til dem. For en uges tid siden begyndte den store undersøgelse så. Han spiser et par bidder, og herefter kommer de ind i munden, bliver spyttet ud, banket på, mast, smidt på gulvet osv. Alt hvad der kan foretages med rugbrød på nær at blive spist.
Dette er jo også normal nysgerrighed, men han får jo ingenting at spise til frokost. Så går der en halv time og så er han sulten igen. Skal jeg sige nej når han gør det, eller tilbyde ham andet mad, eller.... hvad skal jeg gøre. Jeg er jo vild med at han er så nysgerrig på livet, og vil jo nødig gøre noget forkert så han mister dette.
Så et spørgsmål angående søvn. Jeg syntes han sover meget, hvilket jo er dejligt, men skal jeg til at skære ned. Vores dag med søvn ser således ud:
Vågner kl. 6.45 (præcis!!)
Formiddagslur kl. 8.30 til 10.00.
Middaglur kl. 13.00-15.00
Eftermiddagslur 17.00- 17.30
Puttes kl 19.30
Sådan ser det ca ud. Så det er 4 timers søvn om dagen, nogengange mere. De sidste dage har det været 5 timer.
Måske har han bare brug for det. Jeg syntes bare at have læst et sted at omkring 7 måneders alderen har de ikke brug for den sidste lur. Men det virker altså som om han stadig har meget brug for denne.
Det var lige et par bekymringer herfra.
Med venlig hilsen
Malene