Brev:
Hvor meget af sødmælk og mælkeprodukter
26. november 2006
Alder:
6 mdr.
Hvor meget af sødmælk og mælkeprodukter
Kære Helen.
Jeg er lidt i tvivl om hvordan vi kan og må trappe Casper op med mælk (og dermed nedtrappe mme/amning, så han får mælk nok.
Pt. får han:
Morgen: amning
formiddag: 1dl grød (hj.lavet med mme) + ca. 50ml vand af kop
frokost: 1 dl grød (hj.lavet eller færdig) + ca. 50 ml vand af kop
eftermiddag: amning
aften: mos (lidt sødmælk i til rette konsistens) + lidt vand af kop.
inden sengetid: amning.
Hvor mange ml mælkeprodukter må han få nu og hvordan trapper vi det bedst op?
Har overvejet at begynde med lidt A38 om eftermiddagen??
Hvornår må kan begynde at drikke mere sødmælk og hvor meget?
Casper bliver 7 mdr. 3 december. (født 14 dage over tiden). Han ammes inden sengetid, typisk ved 19 tiden og derefter sover (bortset fra at skulle have sutten nogle gange) hele natten til ca. 5 næste morgen.
Han er begyndt at veksle lidt i lure - nogle dage 3 andre dage - typisk de dage hvor han tager en lang middagslur på næsten 3 timer - 2 lure. Vi forsøger at følge hans behov fra dag til dag mht det sidste powernap, har han sovet længe til middag og eks. først stået op kl.14:30 er han godt nok småtræt ved 17 tiden men ikke træt nok til at sove (????) og så hygger vi bare lidt. Har han sover kort middag, får han gerne en halv time sidst på eftermiddagen.
Er det ikke okay??? Mener han bliver vel ikke "forvirret" af det???? Storebror var 11 mdr. og startet i dagpleje da han først droppede det sidste power nap, så jeg har ikke lige stået i denne situation med ham.
Knuz Mor