Brev:
Nok modermælk ved siden af skemad
27. november 2006
Alder:
7 mdr.
Nok modermælk ved siden af skemad
Hej Helen
Nu er du jo vant til at besvare og besvare i ét væk, og derfor synes jeg du skulle have lidt feedback også for en gangs skyld. Ikke mindst fordi jeg gerne lige vil gøre opmærksom på at Godnat & Sov Godt i nogle tilfælde sagtens kan være en løsning.
Her går det helt fantastisk. Efter gråd problemer ved putning de sidste 5 måneder tydede vi tilsidst til Godnat & Sov Godt metoden. ALT andet var prøvet og jeg kunne til sidst ikke se ud af øjnene pga. søvnmangel! Første dag græd hun 25 min m. pauser, næste dag 8 og 3. dag kun 30 sek! Jeg gik derind med 1 minuts mellemrum, og udover den første dag føltes det på ingen måde som om at det var synd for hende. Nu falder hun i søvn uden den mindste lyd, glad og tilfreds, både om dagen og om aftenen. Så utrolig skønt at vide at ens datter ligger og er tryg. Søvnen fyldte så meget i vores liv før, og nu er det bare lige som at skifte ble. Utroligt.
Derudover er der kommet to positive bivirkninger af det gode resultatet: Fra 4. dagen har min datter sovet igennem fra 20.30-7 uden amning eller gråd, og appetitten er derfor også blevet langt større om dagen, så hun nu er oppe på 4 x 1 dl dagligt. Hvilket bringer mig til det egentlige spørgsmål:
Jeg ammer nu (heldigvis) kun 2-3 gange dagligt. Er det nok mælk eller skal jeg tilbyde sødmælk til maden? Nu får hun kun vand. (Der er blandet mælk i selve maden) Idag ser hendes spiseskema nogenlunde således ud:
07.30 Grød + amning
11.30 Grøntsager (hjemmelavet)
15.00 Grød (pulver) + frugtmos
18.30 Vores aftensmad
20.00 Amning
Bedste hilsner,
en meget glad mor :-)