Svar: Nok modermælk ved siden af skemad
27. november 2006
Alder:
7 mdr.
Hej med dig
Jeg ved godt at mange forældre har stor glæde af "Godnat og sov godt" og det er jo godt. Det er bare en bog, som kræver at man har en vis evne til at reflektere og selv vælge til og fra. Man skal ikke blindt følge bogen og tro at det er det eneste saliggørende og så glemme sit hjerte - formår man dette, så kan man ganske givet godt få noget ud af bogen:o) Når jeg læser hvordan du har brugt bogen, så har du heller ikke fuldt den i yderste konsekvens og det gør en stor forskel efter min mening:o)
Men rigtig dejligt at høre at det går bedre med søvnen og dermed bedre for jer alle.
Amning 2-3 gange dagligt er nok lige i underkanten til at dække din datters behov, når hun kun er 7 måneder gammel. Det er dog svært at sige, da man jo aldrig helt ved, hvor meget barnet får via amning, men de fleste børn vil have behov for måske 4 amninger i den alder, hvis de skal dækkes af modermælk alene.
Derfor lyder det som en god idé at give jeres datter lidt mælk af en kop. Umiddelbart kan du godt give lidt sødmælk men måske endnu bedre lidt mme. Da du også bruger sødmælk i madlavningen skal du passe på at hun ikke sammenlagt får mere komælk end modermælk - det bør hun ikke få før efter 9 måneders alderen.
Fortsat held og lykke med hende:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske