Svar: Hapsere
27. november 2006
Alder:
8 mdr.
Kære K
Hvis din datter kan tygge ærter og lignende, så burde hun også kunne tygge rugbrød. Måske skulle du prøve en anden type og se om hun bedre kan lide den smag. Du kan også forsøge med lysere brød, du skal bare sikre dig at fiberindholdet er i orden.
Du kan bruge forskelligt smørbart pålæg, som kan være smøreost, rognpostej, leverpostej, sildepostej og lignende. Du kan også komme lidt frugtmos eller grøntsagsmos på, hvis du ved at der er noget dér som er mere favorit. Ellers er det et spørgsmål om øvelse og hun skal nok lære at tygge - hun er trods alt kun 8 måneder.
I rokkestilling er det bedst at du sidder bag ved din datter og hun støder fra med sine fødder mod dine knæ. Fødderne vil ligge med fodsålerne opad - prøv selv at lægge dig på alle fire, så kan du se, hvordan dine egne fødder vender - det gør din datters også:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske