Svar: Udslæt på grund af fugtighed?
27. november 2006
Alder:
16 mdr.
Hej med dig
Det kan godt være sutten, som gør det, hvis du oplever at hun savler meget og bliver våd rundt om munden - det ses selvom sutten meget korrekt vender udad:o)
Der er også visse fødevarer som kan give rødligt og knopret udslæt på kinderne eller omkring munden. Det kan f.eks. være kartoffel eller tomater. Man kalder det kontakt allergi, men det er egentlig forkert, da det ikke har noget med allergi som sådan at gøre.
Nogle gange hjælper det at smøre med en vandskyende creme, det kan være en vaselinelignende salve. Men det gør jo også børnene lidt fedtede:o) Det bedste er derfor ofte at sørge for at holde huden tør, dvs. tørre barnet med et blødt klæde hyppigt, hvis barnet savler meget eller tørre med en fugtig klud lige efter at barnet har spist.
Fortsat held og lykke med hende:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske