Svar: Cellesalt og vælling
28. november 2006
Alder:
10 mdr.
Kære Annette
Cellesalt er ikke noget sundhedsstyrelsen umiddelbart beskriver, og jeg kan heller ikke umiddelbart finde det på fødevarestyrelsens hjemmeside. Så lige omkring dette kan jeg desværre ikke råde dig.
Med hensyn til flaske, så behøver din datter jo ikke at få flaske efter 1 års alderen, fordi man her mener at børn vil være i stand til at tage deres behov i løbet af dagen. Det betyder så også at hun fortsat skal tilbydes rigtig mange måltider i løbet af dagen, gerne de 3 hovedmåltider: Morgen, frokost og aften. Men derudover skal hun også tilbydes mad og drikke formiddag, eftermiddag, sen eftermiddag og evt. lidt let efter aftensmaden. På denne måde behøver hun ikke flasken før putning.
En mild overgang kan være en kop lun mælk af en kop, men ellers handler det jo om at få skabt et nyt putteritual, hvor noget andet, f.eks. en godnathistorie og en puttebamse indgår som putteritual i stedet for flasken.
Fortsat held og lykke med hende:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske