Brev:
Kan man blande jerndråberne i allomin?
28. november 2006
Alder:
6 mdr.
Kan man blande jerndråberne i allomin?
Kære Helen
Min datter på 6 måneder skal jo til at have jerntilskud nu.
Man siger vist, at hvis man giver minimum 400 ml erstatning om dagen behøver man ikke jerntilskud... men i allomin 1 er der ifølge varedeklarationen 0,7 mg jern pr. 100 ml, hvilket jo kun bliver til 2,8 mg i 400 ml...og der er da et stykke vej op til de 8,8 mg jern pr. døgn som man anbefaler som dråber????
Kan man blande jerndråberne i allomin....eller hæmmer mælken (calcium'et) jernoptagelsen?
Min datter er obstiperet og får nu dagligt 5 ml laktulose...er der et af jernprodukterne, der stopper mindre end de andre?
Hvis hun nu får 200 ml allomin i døgnet kan jeg så halvere jerntilskudet?...for at undgå yderligere forstoppelse.
Ja sikke mange spørgsmål ;-()
Mange hilsner fra Pia