Brev:
Min søn vil ikke sove selv
28. november 2006
Alder:
8 mdr.
Min søn vil ikke sove selv
Hej Helen
Ja så skriver jeg til dig igen... i håb om at jeg kan få et godt råd, ligesom jeg har fået de andre gange jeg har skrevet.
Jeg syntes at det er på tide, at jeg får min søn på 8½ mdr. til at falde i søvn selv, men det går ikke så godt.. Han ligger hos mig og får sin aften flaske, efter den ligger jeg ham i sin seng i vores soveværelse, med hans bamse, men der går ikke mere end 10 min så græder han. Men så snart han kan høre vi er på vej holder han op, selvom vi dog ikke er kommet ind i værelset endnu, men begynder igen med at græde efter 5 min, hvis vi ikke er kommet ind. Når vi kommer ligger han bare og smiler, eller også ligger han på maven..
Jeg har prøvet i 14 dage og der går ca 1-1½ time før han falder i søvn.
Nu er jeg begyndt at tænke på, om jeg skal gå tilbage til det gamle, hvor jeg sidder med ham til han falder i søvn, det som regel kun 10 min.. Men det kunne være rart for os at han selv kunne falde i søvn, så min mand og jeg havde lidt tid sammen om aftenen..
Udover han er langtid om at falde i søvn, så er han begyndt at vågne 5 til 10 gange om natten, bare for at få sutten, eller have en tår vand, andre gange kan han være vågen et par timer inden han falder i søvn igen.
Han bliver lagt i seng kl. 19:30 til 20, i løbet af dagen sover han ca 1 time til formiddag og 1½ - 2 timer om eftermiddagen.. Han begynder først at vågne de mange gange, når vi kommer i seng, så tænkte at det måske er en god idé, at han kommer på sit egen værelse???
På forhånd tak
Hilsen Helle