Brev:
Samvær - 15 måneder
29. november 2006
Alder:
15 mdr.
Samvær - 15 måneder
Hej
Du kommer med mange gode råd og vil jeg vil derfor meget gerne høre din mening omkring samvær med faderen.
Desværre gik vi fra hinanden, da vores søn var 1 år - altså 3 måneder siden. Det er en hård periode og hårdt at være alene med sådan en lille størrelse, men jeg synes efterhånden at vi har fundet en rytme og jeg glædes over ham hver dag. Vores dreng er glad og harmonisk og det går også fint i vuggestuen. Det var kun lige i starten, hvor vi var gået fra hinanden, at han var lidt mere pylret end han plejer.
Men det som jeg er i tvivl omkring er, hvordan samværet med faderen skal være. Jeg er godt klar over at det er individuelt. Men vores hverdag har været sådan, at jeg altid har været den hovedansvarlige for pasningen. Jeg putter ham altid og vi har en god rytme, hvor det tager ca. et kvarter og så sover han.
Jeg har den mening, at vores dreng skal sove hjemme ved mig. Selvfølgelig ville det have været rart for mig engang imellem at kunne have en aften fri og kunne tage ud til veninder, men jeg må glemme mig selv i en periode og så tænke over, hvad der er bedst for vores dreng. Vi har så den aftale, at faderen henter vores dreng i vuggestuen 1 eller to gange om ugen og jeg henter ham så ved faderen kl. fem og vi tager hjem og spiser osv.
Faderen vil gerne prøve, at han sover ved ham. Han prøvede det een gang og det gik så fint - ingen problemer. Vores dreng er glad for ham - uden tvivl om det. Men det som jeg er bekymret for ved overnatning, er han bliver forvirret, føler at jeg svigter ham og at vores gode soverytme måske bliver ødelagt. Hvad er din holdning til det? Hvad synes du i det hele taget vil være rimeligt med samvær med faderen?
Det skal siges, at vores dreng er meget tæt knyttet til mig. Når vi er ude, er han altid meget opmærksom på mig og vil ikke holdes af andre end mig. Hvis der er nogle som forsøger, bliver han meget ked og græder indtil han kommer over til mig igen. Ikke engang hans mormor, vil han være ved. Indtil nu, har jeg bare accepteret, at han har brug for mig og ikke tvunget ham til noget, som han ikke har lyst til. Men er det noget, som jeg skal være bekymret for eller skal jeg bare tænke, at det kommer nok - at han finder ud, at andre også er spændende.....???
Dertil skal siges, at han er ikke særlig genert og er glad og tilfreds, sålænge jeg er der. I vuggestuen er der ingen problemer - heller ikke når jeg afleverer.
Hans motoriske udvikling er fin - han går rundt og kan efterhånden en del ord. Glæder mig til at høre dine tanker.
Kærlig hilsen
en lidt bekymret mor, som bare gerne vil gøre det bedste :-)