Brev:
Afføring om natten - 7 mdr.
29. november 2006
Alder:
7 mdr.
Afføring om natten - 7 mdr.
Kære Helen
Tak for dine tidligere svar vedr. min datter. Hun er nu over 7 måneder, og jeg kan da lige fortælle dig, at hun nu drikker lidt bedre - ofte er hun oppe på 400 ml MME dagligt, hvilket er en klar forbedring i forhold til sidst, hvor hun jo kun tog 250-300 ml, når det gik højest.
Jeg har nu lige et kort spørgsmål til dig.
Problemet er, at min datter ofte stadig har afføring om natten, typisk mellem kl. 2 og 4. Det er hver nat i perioder, og ellers typisk et par gange om ugen. Det er meget forstyrrende for vores alles nattesøvn, da der jo skal tændes lys, vaskes osv. Hun havde ikke afføring om natten, da hun var 3-4 måneder, men det har hun altså efterfølgende haft ofte.
Hun har typisk 3 afføringer i døgnet. Jeg kan være næsten 100% sikker på, at hun har afføring om natten, hvis hun i dagtiden kun har haft 1 afføring. Jeg gør, hvad jeg kan for at lægge hende på maven, cykle med benene osv., selvom hun nu ikke nogensinde har haft tendens til hård mave. Hun får 3-4 måltider i dagtiden med grød/mos, selvom vi også så småt er begyndt på brød. Desuden 3 flasker a´ 100-150 ml. Den ene natamning, der er tilbage, er ved at slutte nu.
Mit spørgsmål går på, om du mon har nogle fifs til, hvordan vi kan få hende til at sove uden afføring om natten. Er der overhovedet noget, man kan gøre? Eller må vi bare leve med det?...
Mange hilsner
Mor til 2