Svar: Afføring om natten - 7 mdr.
29. november 2006
Alder:
7 mdr.
Kære Mor til 2
Dejligt at høre at lillepigen er blevet bedre til det med mælkeindtaget - det giver jo lidt ro i sjælen:o)
Jeg tror desværre ikke at der er noget at gøre ved at din datter har afføring om natten. Du må gå ud fra at det ændrer sig med tiden og så glæde dig over at hendes tarmsystem fungerer:o)
Du skal være opmærksom på at huden jo kan blive meget irriteret, ødelagt og rød, hvis hun kommer til at ligge lidt for længe med afføringen i bleen - det kan jo ske, når man sover og derfor ikke lige kan være på hende med det samme:o) Derfor kan du beskytte huden med lidt salve eller en form for barrierecreme - prøv at spørge på apoteket.
Det forhindrer naturligvis ikke at du skal op og skifte ble om natten og jeg ved heller ikke om din datter har problemer med råd numse - men det er det råd jeg kan give dig i givne situation og jeg håber trods alt at det hjælper dig lidt videre:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske