Brev:
Mindre måltider efter start med fastere føde
6. december 2003
Alder:
8 mdr.
Mindre måltider efter start med fastere føde
Hej Helen
Jeg har lige et spørgsmål ang. min søn på 8 måneder.
Efter at vi er begyndt at skære hans aftensmad ud i små stykker, i stedet for at mose det, ja så er han begyndt at spise mindre. Han har ingen problemer med at tygge maden, men kan det have noget at gøre med at han til sidst ikke gider spise mere, fordi det er mere besværligt nu?
Det samme gør sig egentligt gældende til middag, hvor han før spiste en dobbelt portion pulvergrød - nu spiser han kun ½ stykke bondebrød (sommetider 1 helt sykke), men her kan jeg måske forstå det, i og med at brød mætter anderledes end grød - men til aften er det jo de samme han får, nu er det bare skåret i stykker.
Vi har dog ingen problemer med at han virker sulten, han sover igennem om natten som sædvanlig, men jeg undrer mig bare.
Måske du kan hjælpe mig?
På forhånd tak.
Mange hilsner fra
Tine