Svar: Søvn snart 8 måneder
1. december 2006
Alder:
7 mdr.
Kære Hanne
De fleste børn vil efter 7 måneders alderen kunne nøjes med to lure dagligt, men det lyder ikke som om din søn er der endnu. Det hænger nok sammen med at han fortsat sover forholdsvis kort tid til middag og jeg tænker at han sandsynligvis vil ændre sit søvnmønster, hvis og når han begynder at sove lidt længere der.
Mange børn sover måske kun 1 time om formiddagen og sover så tilgengæld 2½ time om eftermiddagen og det har naturligvis betydning. Hvis din dreng således begynder at kunne sove lidt længere end til klokken 14 - hvis han nu sov til 14.30 eller 15, så ville han sikkert ikke behøve den sene lur.
Jeg synes dog det lyder som om han trives fint med det, som det er nu og det lyder fornuftigt nok at han sover om aftenen kl. 20.30, så mon ikke det ændrer sig stille og roligt af sig selv:o)
Fortsat held og lykke med ham:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske