Brev:
Tågænger?
2. december 2006
Alder:
11 mdr.
Tågænger?
Hej Helen
Min datter, der bliver 1 år om 1 uge :-), er for 4 uger siden begyndt at rejse sig op. Hun elsker at gå rundt - især når hun kan "lokke" os til at tage hende i hænderne og gå på opdagelse rundt i huset. Gåvogn vil hun dog under ingen omstændigheder gå ved, men en tur rundt om bordet tager hun gerne.
Vi har for 10 dages tid siden opdaget, at hendes højre fod ikke virker "rigtig". Det er som om hun går på tæerne i stedet for på flad fod og det virker heller ikke som om foden følger rigtig med, når hun går. Først troede vi, at hun var overanstrengt - det eneste hun gider i øjeblikket er nemlig at gå. Vi har derfor forsøgt at give hende en "gå-pause", men efter mange dage er det ikke blevet bedre.
Hun har ikke ondt i foden og vi kan "vride" den uden at hun protesterer eller ømmer sig.
Mit spørgsmål er nu, om hun kan være tågænger? Jeg vil lige indskyde, at hun aldrig har siddet i gå-stol eller lignende - netop for at undgå dette.
Hvad gør man i givet fald ved tågængeri?
På forhånd tak for hjælpen.
Med venlig hilsen
Camilla