Svar: Tågænger?
2. december 2006
Alder:
11 mdr.
Hej Camilla
Der er børn, som i starten, når de begynder at gå, lige skal finde ud af at sætte fødderne rigtigt og det betyder altså ikke at der nødvendigvis er noget galt.
Det lyder dog meget fornuftigt at få en børnefysioterapeut til at se på jeres datters fod. Det kan sagtens være ansat en børnefysioterapeut i jeres kommunes PPR afdeling, så prøv at ringe og spørge. Ellers kan jeres sundhedsplejerske eller læge ganske givet henvise jer til en.
En fysioterapeut skal på banen, hvis barnet er tågænger. De har nogle forskellige måder hvorpå de kan stimulere barnets fodsåler, således at barnet får lyst til at sætte flad fod i gulvet. Hvis det er noget andet end dette, der er tale om, så vil I skulle ses af en børneortopæd, men det vil egen læge også kunne vurdere om er nødvendigt.
Rigtig meget held og lykke med hende og tillykke med de 1 år. Tænk det allerede er gået:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske