Brev:
Vokser hun nok?
2. december 2006
Alder:
4 mdr.
Vokser hun nok?
Kære Helen
Så har jeg lige et spørgsmål igen igen :-) Denne gang er jeg i tvivl, om vores datter vokser som hun skal.
Vores datter målte ca. 53 cm. ved fødslen og vejede 3,5 kg.
Hendes vægt, længde og hovedomfang har efterfølgende været:
2 uger: vægt: 4100 g, længde: 55,5 cm. hovedomfang: 36,2 cm.
1 1/4 måned: vægt: 4900 g, længde: 57 cm. hovedomfang: 37,5 cm
9 uger: vægt 5500 g, længde: 58,5 cm, hovedomfang: 38,6 cm.
4 mdr.: vægt 6100 g, længde: 61 cm, hovedomfang: 40,3 cm.
Når længdemålene tegnes ind, følger hun ikke sin kurve og skal derfor måles igen om et par måneder.
I forhold til de andre småbørn vi kender, er hun heller ikke vokset lige så meget.
Skal vi være bekymrede, eller er der ikke noget unormalt i det?
Det skal lige siges, at vi er henholdsvis 187 cm. og 163 cm. høje.
Mange hilsner fra Lene