Svar: Vil ikke tage flasken - 3 mdr.
2. december 2006
Alder:
3 mdr.
Kære Lærkes situation
Jeg kan godt forstå I synes det er rigtigt frustrerende og da jeg keder jeres situation, kan jeg godt forstå, hvorfor I nu vil vælge flasken. Det lyder også som en god idé - problemet er bare at Lærke tilsyneladende ikke er enig:o(
Det er det helt rigtigt I gør, både prøver med forskellige flaskesutter, mors egen mælk, far forsøger, mor forsøger, prøver i skråstolen osv. osv. I gør det hele og det eller andet sted er det ikke andet at gøre, end at blive ved.
Det hjælper nogle gange at holde så langt nede på flasken, at man kan komme til at berører hendes kinder imens, så det er et forsøg værd. Det hjælper også nogle gange at gøre mælken sød med lidt sukker (dette dog normalt ved mme) - alt må forsøges.
Med hensyn til hvor længe I kan holde hende gående uden mælkeindtag må I tale med lægen. Lægen kender jo også jeres situation og må med på banen og hjælpe jer her.
Rigtig meget held og lykke:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske