Brev:
Putning uden skrig - hvordan?
2. december 2006
Alder:
4 mdr.
Putning uden skrig - hvordan?
Kære Helen
Vil lige starte med at sige mange tak for dit svar som hjalp meget sidst! Du havde fuldstændig ret i at han overspiste, men efter vi begyndte at give gul allomin er han kommet ned på 5-6 flasker a 200 ml i døgnet, aftenflasken med gul!
Er det Ok?! Han er ca 70 cm og vejer snart 8.5.. hvis ikke mere!
Men nu er der så sket det at vores barnevogn er blevet stjålet incl. lift som han stadig sov i, så jeg har hurtigt måtte lære ham at sove i sin tremmeseng.
Det gik sådan set også fint nok de første par dage, men nu er han begyndt at græde og skrige dybt ulykkeligt hver gang jeg lægger ham!
Jeg tager ham ikke op, men bukker mig ned over ham i håb om det giver lidt tryghed, og han giver somregel også op efter et par minutter, men jeg undrer mig bare over hvorfor han mon pludselig bliver så ulykkelig!?
Han græder allerede når han kommer ind i soveværelset:(
Han er siden han var 2 mdr. blevet lagt i liften, nusset lidt, sunget for og så går mor mens han stadig kan opfatte det! I starten måtte jeg ofte ind og give sut osv, men det kun en eller to gange nu.. hvis overhoved!
Men nu er han bare ikke meget for det!!
Kan det være fordi han ikke "gider" sove eller ligger der mon andet bag!? Overtræt måske?! Mangler han tryghed, han oplever jo godt nok meget i øjeblikket, men hvordan giver jeg ham så den tryghed? Udover at skulle lægge mig med ham!? Jeg har givet ham putteklud! som han ligger og nusser med.
Vi har skiftet sut fra flad til gammeldags rund med rundt skjold, fordi han kunne få den flade helt ind i munden, kan det være sådan en "lille" ting der spiller ind? Han tager sutten godt!
Han er MEGET morsyg herhjemme men ikke ude, der vil han gerne være hos far. Han sover også uden brok i vores vennepar's tremmeseng når vi er på besøg!
Ved ikke hvad det skyldes, men vil gerne gribe ind, inden det bliver evt. værre!
På forhånd tak for alle dine gode råd!