Brev:
Mælkeindtag - 9 mdr.
3. december 2006
Alder:
9 mdr.
Mælkeindtag - 9 mdr.
Hej Helen
Signe, som nu er godt 9 mdr. gammel, afviser flaske og er egentlig heller ikke særlig interesseret i at amme mere. Til gengæld er hun ret god til at drikke af kop, hvis bare det ikke er mælk, som er i koppen.
Hun bliver ammet ca. kl. 6 hver morgen. Og det går helt pænt, men jeg ved jo ikke hvor meget hun får. Ved 7-tiden får hun havregrød med 1,5 dl mælk i. Ved 9-tiden får hun en bolle med smør hos dagplejemoren og til frokost rugbrødshapsere. Hun vil slet ikke drikke noget hos dagplejen.
Når hun kommer hjem ved 14,30-tiden får hun tilbudt milkshake eller yoghurt blandet med jordbær, skovbær eller hindbær. Nogle dage vil hun godt tage noget. Der har været dage, hvor hun uden videre har drukket 150 ml milkshake, men det er sjældent.
Da hun overgik til rugbrød, tilbød dagplejemoren yoghurt med frugter (af den købte slags med sukker) og den ville Signe meget gerne have, så nu er mit spørgsmål: Hvad er vigtigst: at at hun indtager yoghurt eller at hun undgår sukker?
Før aftensmad får hun frugt og til aften spiser hun rigtig flot af vores mad, men kun med vand i koppen til. Nogle aftener drikker hun meget vand og andre knapt så meget. Hun får iøvrigt jerndråber hver aften - dem er hun rigtig glad for ;-)
Årsagen til at hun ikke bliver ammet mere end om morgenen er, at jeg har stoppet det, fordi hun var så uregelmæssig i, om hun var interesseret eller ej, så jeg fik tendenser til knuder hele tiden og har i løbet af hendes liv haft brystbetændelse 3 gange, så det orker jeg ikke igen, nu hvor jeg er startet på arbejde. Hun får selvfølgelig tilbudt vand løbende herhjemme.
Det blev måske lidt rodet, men det er svært, når den lille gerne vil være med ved computeren ;-)
Med venlig hilsen
Signes mor