Svar: Mælkeindtag - 9 mdr.
3. december 2006
Alder:
9 mdr.
Kære Signes mor
Det lyder som om at Signe spiser godt og varieret og bestemt som I gør jer rigtigt mange gode overvejelser omkring hendes indtag.
Med hensyn til mælk, så må hun gerne få en lidt større mængde komælk og komælksprodukter, nu hvor hun er 9 måneder gammel og det er også okay at hun får lidt almindelig yoghurt. Det er korrekt at man normalt foretrækker de neutrale produkter, hvor man selv tilsætter frugtmos, men det er naturligvis vigtigere at pigen spiser og bibeholder sin naturlige nysgerrighed og lyst til at spise - sålænge det ikke er sodavand, slik og kage hun fylder sig med, så går det nok:o)
Du skriver at hun intet drikker hos dagplejeren - hun drikker vel vand, juice eller lignende, men bare ikke mælk? Jeg tænker at hun ellers må blive tørstig lillepige, hvis hun slet ikke får noget at drikke.
Du behøver ikke undskylde at du 'kun' ammer en gang dagligt - det er helt okay og jeg har fuld forståelse for din beslutning:o) Brystbetændelse er bare noget rigtig skidt.
Det hele lyder således helt okay:o) Fortsat held og lykke med hende.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske