Brev:
8 ½ mdr. - mælk nok og støtte på benene
3. december 2006
Alder:
8 mdr.
8 ½ mdr. - mælk nok og støtte på benene
Kære Helen
Lige to hurtige spørgsmål:
1) Min datter er nu knap 8 ½ mdr. og har det godt. Hun har netop droppet natteamningerne - dejligt! - men jeg er noget bekymret for, om hun får dækket sit mælkebehov. Hendes rytme er som følger:
7.00 Havregrød m. lidt mme og frugt
11.30 Grøntsagsmos m. kød, mme af kop, frugt
14.00 Yoghurt
16.30 mme af flaske (100-150 ml.)
18.00 Grøntsagsmos m. kød, mme af kop, frugt
20.00 mme af flaske (100-150 ml.)
Og så får hun lidt at bide i (brød, æble mv.), når resten af familien spiser.
Hun er endnu ikke så god til at drikke af kop - det bliver ikke til meget. Og hendes flasker er jo ikke store. Så på en god dag kan hun måske hive sig op på 350-400 ml. - men der er også dage, hvor det er klart mindre. Jeg har indført en yoghurt naturel om eftermiddagen for at kompensere - for det er hun ret glad for. Hun spiser i øvrigt pænt til måltiderne og virker ikke interesseret i mere mælk af flaske eller flere måltider. Hun er under middel af vægt (7,4 kg., 74 cm) men vokser som hun skal.
2) Mit andet spørgsmål går på, at hun slet ikke prøver at støtte på benene- burde hun ikke det, med den alder hun har? Hun er i øvrigt fint (dog ikke superhurtig) med motorisk - sidder, prøver så småt at komme op på alle fire. Hun blev som mindre behandlet for et mildt hofteskred - kan behandlingen med skinne have sat hende lidt tilbage mht. at stå?