Svar: 8 ½ mdr. - mælk nok og støtte på benene
3. december 2006
Alder:
8 mdr.
Hej med dig
Det vil være rigtig godt, hvis du får din datter til at drikke mindst 400ml mme dagligt - på den måde sikrer du hendes jernbehov. Derudover er det rigtigt fint med lidt yoghurt, da det også tæller med i regnskabet og så naturligvis hvad du kan komme i og på maden. På den måde lyder din datters mælkeindtag helt okay i forhold til hendes alder.
En alternativ måde at få mælk ind på kan også være en portion frugtgrød med mælk eller du kan lave en milkshake, hvor du f.eks. blender banan og mælk.
Med hensyn til at stå på sine fødder, så er jeg lidt i tvivl om hvad du mener. Er det sådan, at hvis du holder hende under armene og hun står på dine lår, at hun så ikke står på sine ben? Eller mener du stå ved ting?
Hvis det er det sidste, så kan du ikke forvente det med den alder hun har, men hvis det er det første, så tænker jeg at det ville være rigtig godt at få en fysioterapeut til at se på hende. Ikke at der er noget galt med hende, men det kunne være relevant at få nogle øvelser du kunne lave med hende.
Det kan måske godt hænge sammen med hendes hofteskred, men der er også nogle børn, som ikke er så glade for at stå på deres fodsåler og her kan en fysioterapeut vise jer, hvordan I skal stimulere hendes fodsåler.
Rigtig meget held og lykke med hende:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske