Brev:
Ikke vild med skemad
4. december 2006
Alder:
6 mdr.
Ikke vild med skemad
Min datter Sofie er ca 6,5 mdr. Da hun var 4,5 begyndte vi at introducere skemad. Vi startede med risgrød med forskellig frugtmos (hjemmelavet) på. Det gik rigtig godt. Efter et par uger, begyndte hun at spise mindre og mindre. Vi prøvede derfor med kartoffelmos, gulerodsmos mm, men det fik hun brækfornemmelser af.
Så dukkede der 2 tænder op, og jeg tænkte, det måske var derfor, hun havde haft mindre appetit, så vi holdt en pause på ca 3 dage og startede igen. Det gik ok. Hun fik ikke brækfornemmelser mere, men hun spiser små portioner. Ikke et fuldt måltid.
Dagsplanen ser ca sådan ud:
Kl 7: havregrød med frugtmos (Spiser ca 1 dl med velbehag)
Kl 8.30-9: 170ml MME
Derefter lur på 45min-1 time
Ca 11.30: Prøver med grøntsagsmos (hjemmelavet), spiser måske 10 skefulde og lukker så munden.
Ca 12-12-30: 270ml MME
Sover i 2,5 time ca.
Ca kl 15: 170ml MME
18: Grøntsagsmos med lidt kød, spiser samme mængde som til frokost
Kl 19: 270 ml MME og i seng
Har også prøvet små stykker bondebrød med leverpostej, og det kan hun godt lide, men spiser stadig ikke ret meget. Ihvertfald ikke et helt måltid.
Synes snart hun burde kunne spise noget mere??? Eller er jeg galt på den?
Gode råd modtages med kyshånd!
Hun er et glad barn, der trives godt.
Med venlig hilsen
Lotte