Svar: Allomin mme
4. december 2006
Alder:
4 mdr.
Kære Nadia
Børn som trives rigtig godt med Allomin 1 behøver ikke at skifte til Allomin 2, men kan fortsætte med 1´ern.
Børn som skal spise forholdsvis meget af Allomin 1 for at blive mætte kan med fordel forsøge Allomin 2, da dette mætter lidt mere. Det er dog meget vigtigt at allomin 2 max udgør 400ml af deres indtag dagligt, sålænge barnet er mellem 4-6 måneder. Du bør således ikke udskifte alle flasker med allomin 2, men kan godt udskifte f.eks. 2 og se om det gør en ændring.
Alternativet er at du prøver med en vælling. Nogle børn bliver bedre mætte af at få vælling. Også dette må du max give 400ml af dagligt, så længe din søn er mellem 4-6 måneder.
Fortsat held og lykke med ham:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske