Brev:
Kravle, søvn og mad
4. december 2006
Alder:
10 mdr.
Kravle, søvn og mad
Hej Helen
Sofie er nu snart 10 mdr gammel og der er dukket nogle spørgsmål op.
1. Sofie har de sidste 1½-2 mdr krøbet rundt som en lille sælhund i hele huset. Hun gør ingen anstrengelser for at kravle. Hun kommer nemt op på alle fire, sætter sig op skifter retning og så ellers videre på maven i fuld fart. Vi har prøvet at kravletræne, men det giver ikke noget resultat. Det andet virker jo fint synes hun at tænke:-) Det skulle jo være så vigtigt at kravle, men hvad gør vi?
2. Sofie er begyndt at vågne aften og nat. Det startede efter en forkølelse hvor vi havde urolige/søvnløse nætter, hvor amningen hjalp. Før det havde vi stille aftener og forholdsvis stille nætter. Nu er det som om en lille ammetår er det eneste der virker. Nogle gange kan hun lulles i søvn. Men det er næsten sikkert at kl. 3.30 skal der ammes. Det kan ikke passe synes jeg. Hun spiser godt.
kl 8 øllebrød med mælk
kl 9-11 morgenlur.
kl 11 grød eller rugbrød, vand
kl 13 grød eller rugbrød (dog aldrig det samme to gange)
kl 13.30-15 middagslur.
kl 15.30 frugt, bolle, rosiner, kiks, vi har prøvet tykmælk med frugt men det var ikke rigtig noget. Nogle gange en ammetår. vand
kl 17.45 aftensmad som os andre. Spiser det i små stykker med gaffel. vand
kl 19 ammes og puttes til nat.
kl 22.30 ammes (vågner gerne selv)
kl 3.30 ammes
Jeg tænker at vanen fra forkølelsen varer ved, for det er da næppe sult???
Jeg vil gerne af med natamningen eller bare skubbe den til kl 5.30 feks.
Der er 1½ mdr til Sofie begynder i dagpleje, så vi har tiden for os.
Tak for dine gode svar.
Sofies mor.
Ellers stortrives hun. Hun er nok godt 80 cm og vejer vel 11,5-12 kg.