Brev:
Amning og alkohol - 6 mdr.
5. december 2006
Alder:
6 mdr.
Amning og alkohol - 6 mdr.
Hej Helen
Jeg er kommet i tvivl mht. alkohol, når man ammer. Min datter ammes delvist, og spiser sit første bryst-måltid ca. kl. 06.30-07.30. Hun sover igennem om natten, og får bryst sidste gang typisk omkring kl. 19.30-20.30.
Mit spørgsmål er, hvorvidt det alkohol, jeg eventuelt måtte indtage efter hendes sidste måltid om aftenen er forbrændt inden næste morgen - eller "ligger det og venter" i den mælk, hun får til sit første måltid?
Sådan som jeg har forstået det, vil alkoholen begynde at forbrænde, så snart den er indtaget i kroppen, og at det er den aktuelle promille i det øjeblik, man ammer, der er afgørende - men jeg er nu alligevel lidt i tvivl.
Nu tænker jeg ikke på at drikke vildt og uhæmmet, men måske et par glas vin til julefrokosten, som jeg vil drikke inden midnat. Bør jeg malke ud en gang inden hun får igen?
Med venlig hilsen
Camilla