Brev:
Udtrapning af amning - 8 mdr.
5. december 2006
Alder:
8 mdr.
Udtrapning af amning - 8 mdr.
Hej Helen
Har brug for lidt hjælp til en amme- udtrapningsplan:-)
Min datter bliver om ca 3 uger 9 måneder og jeg vil gerne stille og roligt trappe ud af amningen, da jeg - når jeg starter arbejde har skiftende vagter og derfor ikke altid er hjemme morgen el aften. Så om 3 uger vil jeg gerne begynde at trappe ned.
Hun får nu 3 skemåltider dgl og jeg ammer fortsat meget (synes jeg) ca en 6-8 gange i døgnet. Hun var indtil hun blev omkring 6 måneder super dygtig til selv at falde i søvn, men da hun pludselig ikke kunne koncentrerer sig om at spise (alt omkring hende var spændende) så hun gad ikke rigtig brystet før hun halvsov, hvilket har spoleret det gode sove mønster, da jeg jo oftest har lagt mig med hende for at snuppe hende til brystet når hun halvsover. Dette har fungeret fint nok og sp sagde at jeg skulle fortsætte til fulde 9 mdr for herefter at trappe ned.
Hvad ville være en god plan??
Tak for gode ideer :o)
K.