Svar: Hård mave - 13 mdr.
5. december 2006
Alder:
13 mdr.
Hej Camilla
Jeg er glad for at høre at havregrynsbollerne gør lykke, men du har nok ret i at han med dem, rugbrød osv. får rigtig godt med fibre og derfor så den lidt hårdere mave.
Fibre er sundt og godt, men det kræver et rigtig stort væskeindtag, hvis det ikke skal virke stoppende og derfor mod hensigten. Måske skulle du prøve med lidt grød om morgenen i en periode og se om det gavner ham.
Derudover så er frisk frugt generelt en rigtig god idé. Det kan være alle slags frugt og bær. Især her om vinteren er appelsiner og mandariner gode, men også vindruer kan hos nogen have god effekt på maven. Her skal du bare huske at fjerne skrællen.
Det er sandsynligvis en tilvænningsperiode, så prøv at skrue lidt ned for brødindtaget og op for lidt andre ting og se om det så ikke løser sig.
Fortsat held og lykke med ham:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske