Svar: Et godt søvnmønster og stadig savl
6. december 2006
Alder:
16 mdr.
Kære Trine og Co
Det er som du siger et rigtigt fint sovemønster Nicolai har. At nogle børn sover længere om dagen, hænger ofte sammen med den lidt kortere nattesøvn og du må tro på at Nicolai har en rigtig fin evne til at selvregulere - sådan lyder det i hvert fald:o) Så ja, I skal være glade og tilfredse:o)
Med hensyn til savl, så er der faktisk børn som fortsat danner en del mundvand selvom de nærmer sig 2 års alderen, det er således normalt og det forsvinder af sig selv. Hvis ikke det gør, så kan du naturligvis drøfte med lægen om det kan have en eller anden fysiologisk årsag, som man vil gøre noget ved. Det tror jeg nu ikke:o)
Tusind tak for den interesse og tillid du har vist mig og min side og du er altid velkommen tilbage - nu kommer der jo en lille ny om et par måneder, så måske der opstår spørgsmål i den forbindelse:o) Rigtig meget held og lykke med det hele fremover:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske