Brev:
Frosne bær, pålæg, mælkemængde
6. december 2006
Alder:
9 mdr.
Frosne bær, pålæg, mælkemængde
Kære Helen
Vores datter på snart 9 måneder er glad for mad og drikke og spiser i det store hele vores normale mad samt ammes tre gange dagligt, morgen, eftermiddag og aften. Vi har med interesse læst om milkshakes med frugt og har i den forbindelse et spørgsmål:
Er der nogle særlige forholdsregler ifb. med anvendelse af frosne bær? Skal de koges op eller kan man bruge dem direkte fra fryseren? - der har jo været en række uheldige historier om bl.a. friske hindbær fra Polen osv. så man tænker jo sit ;-)
Har du en god basisopskrift på milkshake til en 9 måneders pige?
Endnu et spørgsmål vedr. fødevarer: Vores datter er glad for rugbrødshapsere og får det hver dag til frokost sammen med grøntsager. Som pålæg bruger vi smøreost, leverpostej, torskerogn, makrel i tomat samt avocado. Det bliver måske lidt ensformigt i længden. Har du forslag til andre pålægstyper? - Vi tænker bla. på at tage hensyn til saltindhold m.m..
Er der iøvrigt nogle retningslinjer for mængden af mælkeindtag til babyer i den alder?
Mange hilsener
De glade førstegangsforældre