Brev:
Godnat og sov godt - 5 mdr.
6. december 2006
Alder:
5 mdr.
Godnat og sov godt - 5 mdr.
Kære Helen
Jeg skrev til dig i søndags vedr. min datter på 5 mdr., som jeg gerne vil lære at falde i søvn af sig selv. Jeg skrev også at jeg både havde læst "godnat og sov godt" samt "sov igennem uden gråd".
Jeg vil selvfølgelig allerhelst lære min datter at falde i søvn uden hun behøver at græde - men synes ikke rigtig jeg kan bruge de metoder "sov igennem uden gråd" foreslår. Måske er det også, fordi jeg helst vil slippe for at bruge 1 time hver aften på at få hende til at sove, som jeg p.t. gør nu ved at få hende til at falde i søvn ved brystet - og derfor ikke har nok tålmodighed.
Men hvis jeg beslutter mig for at bruge "godnat og sov godt" metoden - hvilken alder skal hun så efter din mening have for at det kommer til at glide lettest?
I og med at det er mig der ligger hende i seng hver aften, da hun jo falder i søvn ved mit bryst - vil det så være bedst for hende, at det er mig der går ind til hende og fortæller jeg stadig er der, hvis vi ønsker at bruge "godnat og sov godt" metoden eller er det bedre det er min kæreste?
Jeg synes jeg har iagttaget, at når vi ligger hende i seng i vågen tilstand, og hun efter et stykke tid begynder at brokke sig lidt - hvis vi så går ind i værelset til hende - virker det som om hun skruer op for utilfredsheden - frem for at blive mere rolig - det eneste der så hjælper er at tage hende op. Er det ikke lidt mystisk?
Jeg har også overvejet at købe en uro til at sætte fast på tremmesengen, der kan spille en vuggevise i håb om at det kan berolige hende, og hun måske således kunne falde til ro og derved falde i søvn af sig selv. Tror du det ville kunne hjælpe? Jeg vil jo helst have forsøgt alt - inden jeg skal ty til "godnat og sov godt" metoden.
Venlig hilsen
Anni