Brev:
Erstatning - 5 mdr.
6. december 2006
Alder:
5 mdr.
Erstatning - 5 mdr.
Hej Helen
I mit tidligere brev klagede jeg over meget natteuro, men det går fint igen, hun vågner en enkel gang sent på natten og får noget at spise. Men jeg vil jo gerne at hun kan sove igennem, selvom jeg godt ved det er de færreste i den alder (snart 5 mdr.) der gør det.
Jeg giver hende fortsat noget at spise når jeg går i seng omkring kl 23 og så er hun sulten igen kl 5. Skal jeg prøve at nægte hende noget for hun har tidligere sovet syv timer uden mad, så hun burde nok kunne holde lidt længere, eller er det fint som nu?
Jeg overvejer at gå over på erstatning, da jeg efterhånden føler mig noget afhængig af det amning og samtidig føler jeg ikke længere jeg har så meget mælk at give, og at det måske kan være derfor hun vågner i løbet af natten. Nogle siger jo at hun burde kunne holde sig fra hun bliver lagt omkring kl 20 og så til næste morgen og med den sene spisning kl 23 ville jeg da også mene hun burde kunne holde sig.
Kan jeg supplere med erstatning, for hun vil gerne tage flaske uden problem, eller vil det forvirre hende med to slags mælk?
Jeg har siden mandag været igang med at give risgrød, hvor jeg deler én portion i to, så hun får noget morgen og sen eftermiddag, og havde måske troet det ville give hende mere mæthedsfornemmelse til natten, men det har ikke ændret noget endnu, og det er selvfølgelig heller ikke det hele hun spiser endnu.
Ja en masse informationer, men det egentlige spørgsmål er, om jeg kan starte med erstatning så jeg kan styre mængden lidt bedre og i så fald, hvordan skal jeg gøre det?
Venlig hilsen
Gitte