Brev:
Datter græder når hun skal sove
7. december 2006
Alder:
3 mdr.
Datter græder når hun skal sove
Vi har lidt problemer med at få vores datter til at falde i søvn. Hun er 3 måneder. Hun kan ikke falde i søvn af sig selv. Kun når hun ligger i barnevognen eller bliver kørt på anden måde.
Hvis vi vil putte hende inde når hun er træt, græder hun altid næsten utrøsteligt i vores arme i 10-20 min indtil hun falder hen. Og hun er meget livlig.
Det samme gælder hvis vi prøver at lægge hende i sin seng når hun viser tegn på træthed. Vi vil gerne lære hende at hun skal falde i søvn i sin egen seng. Jeg er begyndt at lægge hende lige inden hun falder helt hen, så hun kan nå at opdage at hun bliver lagt fra mig.
Men det er utroligt hårdt at hun skal igennem de skrig ture hver gang, og på mig virker det forkert, at hun nærmest skal græde sig i søvn. Det virker som om hun har svært ved at give slip og glide ind i søvnen.
Hun er en meget opmærksom pige, som nok får mange indtryk i løbet af dagen.
Er det for tidligt at lægge hende i sin seng med os ved sin side, når hun græder?
Håber at du kan give et godt råd eller måske trøste os med, at det kun er i en periode vi skal putte hende på denne måde.
Jeg overvejer om vi måske skal prøve zoneterapi.
Med venlig hilsen
Mette