Svar: Tandbørstning - 15 mdr.
10. december 2006
Alder:
15 mdr.
Kære Molly
Jeg er faktisk i tvivl om hvorvidt rocilin kan farve tænderne og jeg kan ikke umiddelbart finde noget omkring dette. Jerndråber kan misfarve, men det får jeres datter vel ikke mere?
Spørgsmålet er om I lige skulle få børnetandplejen til at se på det og vurdere hvad det er og hvor hårdhændet I skal være med tandbørstningen, samtidig kan de så vise jer, hvordan I bedst kan børste tænder på jeres datter.
At hun protesterer kan man nok ikke fortænke hende i. Det tror jeg de fleste børn gør på et eller andet tidspunkt og det I beskriver lyder ikke som et overgreb - hun brokker sig gevaldigt, men hun græder ikke:o)
Måske kunne i prøve med en elektrisk tandbørste. Nogle børn synes det er forfærdeligt, andre børn synes det er sjovt fordi det kilder på tænderne.
Vil forøvrigt lige nævne at det er et gammelt husmoderråd at blande medicin op i ren hindbærsaft - det skulle tage den grimme smag, men det er kun hindbær der duer, andre bær er ikke gode nok:o)
Fortsat held og lykke med hende og god jul:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske