Brev:
Nedtrappe amningen, hvordan og hvornår?
10. december 2006
Alder:
8 mdr.
Nedtrappe amningen, hvordan og hvornår?
Kære Helen
Jeg har en fornemmelse af at jeg måske godt kunne nedtrappe amningen lidt...? Tobias er 8 måneder nu, spiser godt, 3 gange dagligt. Jeg ammer 4 gange dagligt, 1 gang sen aften og en gang om natten. De urolige nætter kan det godt blive til en ekstra amning tidlig morgen inden vi står op. Men for det meste ammer jeg altså 6 gange dagligt.
Vi bruger også mme i hans mos ind imellem, i hvert fald en gang dagligt. Han bliver tilbudt vand ved hvert måltid, men laver mere bobler i det end han drikker. Jeg er lige begyndt at tilbyde ham lidt mælk i en kop, det tror jeg han er glad for, men han drikker kun små slurke.
Fordi det har været så svært at få Tobias til at sove lidt længere stræk ad gangen om natten, har jeg været meget opsat på, at han skulle have så meget mælk som muligt om dagen, men der er flere, der har spurgt mig, om han har brug for så meget mælk. Jeg skal arbejde om dagen i næste uge og havde egentlig tænkt at min mand skulle komme forbi med Tobias, så jeg kunne amme, men det er måske helt unødvendigt. Og bare noget værre stress? Hvad tror du?
Kærlig hilsen
Stine