Brev:
Biltur med 7 uger gammel baby
10. december 2006
Alder:
1 mdr.
Biltur med 7 uger gammel baby
Da min partner er britisk statsborger, befinder vi os i England for tiden, men skal hjem paa juleferie til Danmark sammen med vores 6 uger gamle baby. Vores lille pige vil vaere 7 uger for afrejsetidspunktet.
Vi planlaegger altsaa at koere til Danmark i bil. En tur paa ca 17 timer. Der er 2 sejlture inkluderet paa hhv 1.5 time og 1 time hvor den lille kan pusles, ammes, skiftes og komme ud af autustolen og ligge fladt. Vi panlaegger selvfoelgelig stop hver 2 time. Vi planlaegger ogsaa en overnatning undervejs, det vil saa sige, at turen er delt op i to dele a ca 8 timer hver.
Vi har koebt en maxi-cosi cabrio fix autostol til vores baby, som jeg forstaar det, er dette det allermest sikre i transport i bil med baby/barn.
Her er mine spoergsmaal:
1) Jeg vil gerne hoere din mening om det er fuldstaendig forrykt at begive sig afsted paa saadan en tur idet hele taget. Vi er meget opmerksomme paa mange
stop undevejs, og selvfoelgelig paa at laese vores baby's signaler i det hele taget. Generelt er vores lille pige nem, og er indtil videre faldet i soevn i autostolen paa de korte ture vi har vaeret paa?
2) vil du anbefale en overnatning undervejs?
3) ville det vaere helt uforsvarligt at koere turen ud i et straek, men selvfoelgelig med stop hver 1.5-2 time ?
Venligste hilsener
Benedicte