Brev:
Sove hos andre og temperament
10. december 2006
Alder:
12 mdr.
Sove hos andre og temperament
Hej Helen
Jeg har før skrevet til dig om dette. Jeg er af den holdning at Kasper ikke skal sove hos andre førend han kan forstå at vi kommer tilbage efter ham næste morgen. Jeg synes ikke han skal vågne op midt om natten og ikke kunne forstå hvor han er henne.
Min holdning holder hårdt i forhold til svigermor.. Men det er nu ikke det der fylder(mere)..
Jeg vil bare høre hvornår du tror at et barn kan forstå at mor og far kommer tilbage i morgen og at det er så bevidst om dette at det kan huske det midt om natten? Umiddelbart tænker jeg omkring de to år.
En anden ting: Kasper er snart et år. Skal vi fortsat lave mad stort set uden salt til ham, eller kan vi smage det til så vi andre også synes det smager af noget?
Kasper er, som så mange andre i den alder, begyndt at få nogle voldsomme raseriudbrud. Der skal næsten ingenting til før han flyver i flint. Så skriger han så voldsomt at man stort set ikke kan komme i kontakt med ham. Prøver man bliver det ofte bare værre. Nu er jeg begyndt at sætte ham på gulvet og lade ham skrige. Jeg bliver altid lige i nærheden af ham. Det hjælper ganske vist heller ikke, men hvad skal jeg gøre?
Kaspers far synes det er for hårdt at lade ham sidde alene på gulvet, fordi han er i tvivl om hvorvidt Kasper er gal eller ked af det. Men jeg synes vi skal passe på ikke at give ham for meget opmærksomhed på at være hidsig.
Vi er lidt tom for idéer til hvordan vi ellers skal gribe det an. han skal jo også have lov til at være gal, men lære at styre temperamentet..
Tak for din hjælp
Anne