Brev:
Jern - igen
11. december 2006
Alder:
6 mdr.
Jern - igen
Kære Helen
Tak for svar omkring jerntilskud.
Kan du hjælpe os med et godt råd til, hvordan vi får jern-dråberne i det lille pus?
I samråd med sundhedspl er vi gået fra 8 til 5 dråber jern (medic-team = "smagsneutrale", men de smager egentlig ret dårligt ;-()) da vores datter fortsat er temmelig obstiperet. Men de må ikke gives en time før eller efter mælkeprodukter og al hendes mad indeholder jo mme i større eller mindre mængder, så jeg kan jo ikke blande det op i hendes grød/mos.
Hun kaster op hvis jeg giver hende dråberne på en ske uden at være blandet op...hun bryder sig ikke om frugtmos eller juice...og mellem måltiderne, hvor hun er inde i en periode hvor hun er småtspisende, har hun ingen appetit til en lille snack, hvor jeg kunne blande dråberne i....det er som om hun lurer dem, uanset hvad jeg giver hende!!! Så jeg kan ikke give hende dem sammen med grød/mos, heller ikke i en flaske, heller ikke rent, heller ikke i frugt eller juice...og der skal gå en time mellem mælkeprodukter og jern....hmmmmm????
...min sundhedspl siger jeg SKAL være sikker på, hun får den nu nedsatte dosis...men hvordan???....hæmmer ammemælken også optagelsen???
Ja jeg ved, jeg kører lidt rundt i emnet...men med d-vitaminer, jern og laktulose, der skal gives hver dag på en eller anden snydefacon...så bliver det let en kamp...og det er som om, hun nu er ved at være mistænksom overfor alt, hvad der nærmer sig munden på en ske eller i en kop...og hun mister appetitten af hele tiden at få tilbudt et eller andet for at jeg kan få de tre ting i hende...Har også prøvet jern-pulver, det gør ingen forskel....
Mange hilsner fra Pia