Brev:
Søvnproblemer - 5 mdr.
11. december 2006
Alder:
5 mdr.
Søvnproblemer - 5 mdr.
Hej Helen
Vores dreng er nu ved at være 5 mdr. For ca. 3 uger siden begyndte vi at lægge ham i hans tremmeseng ved siden af vores seng. Det fungerede faktisk ret godt og han vågnede knap så mange gange om natten for at ville spise. Det var dejligt at vi endelig oplevede lidt succes på søvnfronten:-)
MEN nu den sidste uges tid har han nægtet at ville sove i tremmesengen! Han blir stadig ammet i søvn om aftenen ved 19.30 tiden ca. Derefter lægger vi ham i tremmesengen og der sover han så et par timer, hvorefter han vågner og græder. Vi prøver at trøste ham uden at han skal spise hos mig, men det ender som regel med at det eneste der kan få ham til at falde til ro igen er ved mig. Derefter nægter han at ligge i tremmesengen.
Vi forsøger gentagne gange men han græder bare mere og mere indtil vi til sidst opgiver og ligger ham ved siden af mig i sengen - så sover han!
Vi synes bare vi efterhånden trænger til at have vores seng for os selv, og han vågner også for mange gange og vil spise når han ligger der!
Men vi ved bare ikke, hvordan vi skal få ham til at sove i sin egen seng igen!
Vi har forsøgt og forsøgt med at lære ham at bruge sut om natten, men det VIL han bare ikke!
Jeg har prøvet at ligge en trøje som lugter af mig i hans seng og jeg har prøvet at ligge en varmepude derned inden han blir puttet så der er lunt, men ingenting synes at virke!
Noget andet er at han stadig vågner og vil spise 4-5 gange mellem kl. 19.30 hvor han falder i søvn til næste morgen hvor han vågner ved 7 tiden.
Sundhedsplejersken siger at han kun burde spise 1 gang, men hvordan vi skal vænne ham fra det ved jeg simpelthen ikke! Synes vi har prøvet ihærdigt!
Han får grød 2 gange om dagen nu hvor han spiser ca. ½ dl. hver gang. Men synes ikke det har ændret på hans nattespiseri.
Vores sundhedsplejerske var ved at snakke om at en sidste udvej kunne være at jeg skulle indlægges med ham et par døgn for at de kunne hjælpe os med at bryde denne vane, men jeg undrer mig bare over hvad de mon kan gøre? Tager de ham når han vågner og græder så? Men hvem siger de kan trøste ham?
Tja, håber du kan finde hoved og hale i mit indlæg og jeg ved godt du heller ikke har den gyldne løsning, men måske har du en mening om det og et par gode råd!...:-)
Venlig hilsen D.G.