Brev:
Problemer med at falde i søvn - dreng 1 år
11. december 2006
Alder:
12 mdr.
Problemer med at falde i søvn - dreng 1 år
Hej Helen
Vores lille søn har i rigtig lang tid sovet fra kl. 19 til 6 om morgenen på eget værelse. Kl. 6 tog vi ham over i vores seng, hvor han enten legede lidt eller sov 1 til 2 timer mere.
Han begyndte i vuggestue for 1 måned siden, og det er gået rigtig godt. Han havde dog et par dage i sidste uge, hvor han var ked af det, men nu er alt fint igen. Indkøringen har været meget blid. Han er der nu fra 9-14:30/15.
Han falder fint i søvn om dagen i barnevognen. Han sover lur fra 11:30-14 (plus/minus). Det gælder både i vuggestuen og hjemme.
Om aftenen bliver han lagt 19/19:30 og det har i to uger været lidt af en udfordring. Det kom efter han blev forkølet 2 gange hurtigt efter hinanden og hostede en del - også om natten, hvor vi så gav ham noget vand.
Nu er han rask men det tager altså noget tid at putte ham, ca. 1 time, hvor det før tog 10-15 min. Han ligger og kigger men hvis min mand går (det er som regel ham, som putter vores søn), begynder han straks at græde. Han kan først forlade værelset, når han sover.
Nogle nætter vågner han kl. 3-4 og vil ikke sove igen i egen seng. Min mand har været nødt til at tage ham med ind i stuen, hvor vi har en stor legemadras. Som regel falder han hurtigt i søvn igen, men det er bestemt ikke optimalt. Grunden til, at det er min mand er, at vores søn mosler rundt på mig, hvis vi taget ham ind i sengen.
Hvad kan vi gøre for at få den normale rytme igen?
Vores søn er om dagen super glad, griner helt vildt meget og er meget aktiv. En dejlig nysgerrig lille dreng. Han kan have eftermiddage, hvor han er meget mor-syg og helst vil hænge i "mine skørter". Han skal jo også have tid til helt at vænne sig til vuggestuen, selvom han er glad for at være der.
På forhånd tak for svar.
Venlig hilsen,
Mor