Brev:
Hurtige rul med hovedet
11. december 2006
Alder:
5 mdr.
Hurtige rul med hovedet
Kære Helen
Tak for en god brevkasse.
Vi har en dejlig søn på 5½ måned, som pludselig er begyndt at rulle med sit hoved fra side til side meget hurtigt, især når han er træt og ved at falde i søvn. Det bekymrer os meget, da det næsten ligner en form for ufrivillig bevægelse.
Han trives godt i øvrigt og er meget kvik og er 72 cm og vejer knap 9 kg. Hans motorik i øvrigt er også god, og han er stærk i ryg og nakke. Jeg ved ikke, om det har betydning for hans bevægelser, at han for 14 dage siden fik et ildebefindende.
Min mand og jeg var væk fra ham i fem minutter under madlavning, og da havde han fået fisket en stofble over hovedet, som han ikke kunne få væk. Da vi kom ind til ham, vendte han det hvide ud af øjnene, og det virkede som om, han var ude af bevidsthed. Han kom hurtigt til sig selv igen, men vi var meget bange og ringede straks 112.
På hospitalet blev han undersøgt af to forskellige læger, og de var helt overbeviste om, at han ikke havde taget skade, eller fejlede noget neurologisk. Men kan denne oplevelse ligge i ham og være skyld i hans rul med hovedet, eller kan der være en anden forklaring?
Bevægelserne med hovedet er først begyndt efter denne hændelse, hvor han havde fået stofbleen over hovedet.
Med venlig hilsen
Jannie