Brev:
Vedrørende kost
11. december 2006
Alder:
5 mdr.
Vedrørende kost
Hej
Jeg har brug for et råd, da jeg er kørt fast med hensyn til grød.
Vores søn er nu lidt over 5 mdr og viser ikke den store interesse for grød. Jeg startede med majsvælling, da han var lidt over 4 mdr og fortsatte i ca 2 en halv uge med det, så hans mave kunne vænne sig til det. Bagefter startede jeg op med hirsegrød, lavet med flager og kogt kold vand i en kop. Efter en halvanden uge nægtede han og kneb munden sammen. Så videre til majsgrød som han spiser.
De første 4-5 skefulde tager han meget grådig imod, men så vil han have noget og drikke. På det tidspunkt vil han kun drikke og bliver sur, hvis jeg tager koppen fra ham. Han vil ikke tage grøden, men gør alt muligt andet. Stopper kun hvis jeg giver noget at drikke.
Jeg er begyndt i dag og give ham rismelgrød og modermælkerstatning i en tudekop. Bare for at prøve noget andet. Jeg kom en teske sukker i og puttede noget æblemos ovenpå grøden, for at gøre den mere spiselig men det samme skete.
Det gør mig frustreret at han lige pludselig begyndte og græde, for jeg syntes ikke at han bliver mæt. Problemet er også at han en time efter næsten kan sluge 180 ml modermælkserstatning, for så er han da ikke mæt.
Jeg prøvede i dag (d.11.12) at give ham 2x gange grød og vælling til aften. Det samme skete.
Han får modermælkerstatning om morgen når han står op, majsvælling om formiddagen inden han skal sove, om eftermiddagen grød og så plejer han at få bananmos om aften, men det har jeg fået at vide er et mellemmåltid, så derfor grøden.
Min sp mener at jeg skal halvere modermælkerstatningen og give ham kartoffelmos og grønsagsmos om aften, for at få ham til at acceptere fast føde, men jeg er vilrede og aner ikke hvad jeg skal gøre.
Måske har du et forslag til hvad jeg skal gøre.
Jeg vil indskyde at han har tykke lår, dobbelthager, så jeg tror ikke at han mangler noget.
Hilsen Tina