Brev:
Kræsen - 18 mdr.
12. december 2006
Alder:
18 mdr.
Kræsen - 18 mdr.
Kære Helen
I en alder af 1½ er Emil pludselig nærmest fra den ene dag til den anden blevet fuldstændig ULIDELIGT kræsen. Han vil intet - og jeg mener INTET have. Stort set ingenting falder i herrens smag, selv ikke ting, der har været kæmpe favoritter såsom f.eks. risengrød!
Vi er helt på herrens mark. ALT hvad vi tilbyder ham lige fra rugbrød til ris, pasta, kartofler, kød, fiskefrikadeller... jamen: alt, ryger bare ud igen med et "wad" eller bliver spruttet demonstrativt ud over bordet. Kun lettere mærkværdige og helt "ligegyldige" ting i forhold til et måltid vil han spise. F.eks. oliven og syltede rødbeder. Og så selvfølgelig frugt og kiks.
Vi er ved at være helt desperate, og har opgivet på nogen måde at lave mad, der kunne falde i hans smag, da INTET falder i hans smag. Det har nu stået på i 14 dage.
I vuggestuen er der som regel ikke de store problemer, selvom han også der spiser væsentligt mindre, end han har gjort før. Dog spiser han langt flere ting der end herhjemme.
Han har altid været rimelig selektiv, hvilket jeg også har skrevet til dig om før - men der har dog også altid været nogen ting, som vi vidste, at han godt kunne lide.
Men sådan er det ikke længere... hvad gør vi?? Måltiderne er blevet rene farcer. Skal vi bare lade ham sulte?! (Det hjælper jo ikke at servere frugt og jordbæryoghurt døgnet rundt?!)
Hjælp...
Venlig hilsen
Emils mor