Brev:
Natteroderi - 7 mdr.
13. december 2006
Alder:
7 mdr.
Natteroderi - 7 mdr.
Kære Helen
JA - så har vi lidt natteroderi herhjemme :-)
Casper fik sin første tand d.2.12 og efterfølgende har jeg kunnet ane den næste siden fredag som så kom frem igår. Det har selvfølgelig påvirket hans humør og søvn.
Problemet pt. er at han vågner ved 3 tiden og stort set ikke sover ordentligt igen. Hans kropssprog fortæller mig at han gerne vil amme (sutten duer ikke, vender hovedet mod brystet, når jeg tager ham op), men trods det at jeg ammer ham, har der stadig ikke altid helt ro på ham bagefter.
Han har i ca. 14 dage ikke meldt sig ved sen amning (ca.22/23) så vi prøvede at droppe den helt og det gik også fint de første dage. Vågnede ved 5 tiden og spise der - men den holder vist ikke længere???? eller er det tænderne???
Jeg er meget i tvivl om, hvad der er bedst nu. Skal jeg genindføre amning kl.22/23 også selvom han ikke melder sig??? På den anden side oplever jeg også dage hvor han til eftermiddag ikke ammer ret meget/længe, så er han til gengæld rigtig sulten aften. Vil jeg tage appetitten fra ham om dagen ved at amme igen sen aften?? Eller skal jeg vente og se tiden ad???? Det er bare sejt at køre på en uge uden mere nattesøvn.
Dagen ser ellers således ud:
5: amning
8.30: 1dl grød + frugt + vand/mælk af kop (drikker stadig ikke overbevisende)
11: 1/4 rugbrød (spiser, tygger fint - vi trapper stille op med rugbrød) suppl. med grød - ml.½ - 3/4 portion + vand/mælk af kop.
14.30: amning (som han nogle gange ikke tager ret meget af)
17.30: ml. ½ - 1 dl mos + kød + vand/mælk af kop
19: amning.
22/23: ????????
Det ville være så rart at få nattesøvnen igen :-) Hvordan prøver vi os bedst frem nu??? Vil lige tilføje at han ml. 6 - 7 måneder "kun" har taget 100g på - men det behøver vel ikke betyde noget???
Knus Mor