Svar: Natteroderi - 7 mdr.
13. december 2006
Alder:
7 mdr.
Hej med dig
Det kan desværre sagtens være tænderne som ødelægge det hele, måske skulle du få noget dolodent hos lægen til at komme på næste gang, for at se om det giver lidt mere ro. Lige nu er tænderne jo brudt igennem, så det værste skulle være overstået.
Som du fortæller det, så synes jeg umiddelbart at du skal prøve at lægge ham til igen sen aften, så han bliver fyldt lidt ekstra op til natten. Det har stor betydning for jer alle at få en sammenhængende nattesøvn og det er simpelthen for hårdt at han vågner først på natten, når du lige er faldet i søvn, for så at ville ammes. Så er det bedre at du lægger ham til om aftenen, hvor du alligevel er vågen.
Samtidig fortæller du at han nogle gange ikke tager særlig meget fra om eftermiddagen og netop derfor synes jeg også at du skal prøve at få fyldt mere i ham om aftenen. Du tager ikke appetitten fra ham om dagen ved at amme om aftenen, men du kan tage appetitten fra ham om morgenen ved at amme ham om natten.
Så jeg synes ikke du skal vente og se tiden an, jeg synes du skal satse på at få lidt ekstra mælk i ham.
Det at han ikke har taget så meget på, kan godt hænge sammen med hans alder, men naturligvis også at han ikke har spist helt så meget på det sidste. Det lyder dog ikke som noget du skal bekymre dig over, du skal bare være opmærksom på at han får sin mælk/mad. Alternativet er jo en flaske, men det har vi drøftet før:o)
Fortsat held og lykke med ham og rigtig god jul til dig og dine kære:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske