Brev:
Tynd mave hos baby og hårtab hos mor
13. december 2006
Alder:
5 mdr.
Tynd mave hos baby og hårtab hos mor
Hej Helen
Tak for sidste råd ang. grød og mos - og du havde ret - der skulle forandring til - nu spiser han lystigt igen.
Nu har vi bare et andet problem - han har så ufattelig tynd mave, det bogstavlig talt skummer ud af ham mange gange i løbet af dagen. Han er ikke påvirket af det ellers med ondt, feber eller andet, men det er så synd og medfører rød, rød numse!..Hvad gør jeg?
.....Normalt må de jo så ikke få mælk og fedtstof, men ristet brød og revet æble - men det er jo lidt svært, når jeg ammer og han kun lige er blevet habil i grød og mos.
Han bliver ammet ca. 5 gange dagligt og får risgrød (købe) til frokost og hjemmelavet grøntsagsmos til middag + en flaske at sove på med allomin 2.
Har du nogen gode tip til maven i den alder?
Det andet jeg lige ville høre dig om er - er det normalt at tabe rigtig, rigtig meget hår efter fødsel og under amning?
....Husker det ikke fra mit første barn. Jeg taber simpelthen SÅ meget hår, heldigvis har jeg meget af det, så jeg er ikke blevet helt skaldet endnu - men kan se det er tyndet godt ud nogle steder. Er lidt urolig for situationen og er temmelig træt af hår det lægger alle vegne.
Hvad gør jeg?............
Glæder mig som altid til at høre fra dig.
Med venlig hilsen
Louise