Brev:
Gylp - 3 mdr.
13. december 2006
Alder:
3 mdr.
Gylp - 3 mdr.
Vi har en søn på snart 3 måneder. Siden han var næsten to måneder har jeg været nødt til at give ham modermælkserstatning NAN1 og det har også gået fint indtil nu, men de sidste par dage er han begyndt at gylpe noget mere end før og også langt tid efter han har spist. Nogle gange 2 timer efter han har spist.
Det han gylper op er blandet med vand, og ligner det mælk han spiser, bare i en form der ser ud som om det er ved at blive opløst. Jeg får ham til at bøvse nogle gange efter et måltid, men han gylper stadigt langt tid efter måltidet, og der er nogle store potioner gylp der kommer op nogen gange. Han har heller ikke ville sove om eftermiddagen, de sidste par dage som han plejer. Jo han falder i søvn, og så har jeg enden ladet ham ligge og sove eller lagt ham i barnevognen, men så går der kun højest ½ time før han vågner og er lidt utilfreds.
Og det er ikke fordi han ikke er træt, for så snart jeg ligger ham på min mave eller i mine arme, så kan han sagtens sove mere end ½ time. De sidste par nætter har han til gengæld ikke haft problemer med at sove igennem, og vågner ikke i løbet af natten mere. Han får sin sidste sutteflaske kl.23.30 ca. og sover så til kl.8. næste morgen. Og i går aftes faldt han i søvn kl.20 og vågnede 8.30 i morges.
Kan det være fordi han er ved at finde en rytme, hvor han ikke sover så meget om dagen men tilgengæld sover hele natten igennem??? Han virker ikke til at have bøvl med maven, for han falder jo i søvn om dagen, men sover bare ikke lang tid af gangen. Han virker også meget glad og tilfreds og smiler og pludre meget.
Sidste vores sundhedsplejerske var her havde han taget fint på og inden for de sidste par dage er han begyndt at spise mere, han er gået fra 150 ml til næsten 200 ml pr. måltid. Om aftenen spiser han lidt mere end 200 ml.
Så det mit spørgsmål går på er, om det er normalt at gylper så meget op og om han mht. hans soverytme, bare er ved at finde en rytme som bliver lidt mere fast efter nogle dage????
Med venlig hilsen
Den bekymrede mor